söndag 16 oktober 2011

Skön dag

Idag har varit en riktigt lagom dag.

Började med att gå morgonpromenad med jyckarna, sen gav jag dom frukost.
Sedan fick Sixten bada, han luktade inte mumma efter veterinärbesöket.. :P

Efter det åt jag frukost, sedan tog jag ett superskönt fotbad! Det var hur längesen som helst, så det var helt underbart. Var även lite frusen om fötterna så det var perfekt. :)

Vid typ två tog jag en långpromenix med jyckarna i solskenet. Hade kunnat vara mysigare om inte Sixten är som en j*vla galning pga stress... Men det var skönt iaf. :)

Sedan läste jag lite i "Kroppsspårk" så nu har jag snart läst ut den, GÖTT!

Sedan tränade jag jyckarna. Först ute, men stackars nakenfisen skakade för att det var så kallt, så vi fortsatte träningen inne sen.
Sixten tränar ju inte med så mycket krav just nu pga hormoner och skit, det blir mest passivitetsträning.
Dolly däremot börjar bli riktigt lydig! Hon är följsam och är supertaggad. JÄTTEKUL med tanke på att hon har varit ganska loj och inte velat samarbeta så mycket.

Troligtvis är det jag som har utvecklats under utbildningens gång, för det är under detta år som den stora förändringen har hänt, framförallt de senaste månaderna. Så det känns skönt att jag som hundägare förbättras och att det märks i träningen :)

Nu ikväll har jag bara myst framför tv:n med godis, godisråtta som jag är.. Det är inte lätt när min kära mamma får mig att köpa godis för att hon och jag ska ha fredagsmys och så lämnar hon kvar än massa ;)
Men imorgon får det bli slut på det, måste dra ner på godiset, har varit mycket nu och det gillar inte jag.
Kan tänka mig att det inte hjälper mina sömnproblem att proppa i sig godis heller...

Imorgon blir det promenad med Kakan förhoppningsvis. Det blir nice att prata lite med henne innan hon far tillbaks till Orsa. Sen ska jag försöka läsa lite och skriva rent lite träningsdagböcker och läsa igenom lite anteckningar.

Ha en bra kväll allihopa! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar